و گهگاهی دو خط شعری...

خواص سیب

سه شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۶:۴۲ ب.ظ

خواص سیب

  خواص سیب , خواص سیب زمینی , خواص سیب زمینی شیرین , خواص سیب درختی

خواص سیب که یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه ترین میوه‌ها است و این اتفاق خوبی است. این میوه به طرزی عجیبی سالم است و تحقیقات زیادی خواص سیب را تایید میکنند . سیب به بهبود تنفس، درمان و پیشگیری از آسم، افزایش هوش، پیشگیری و درمان آلزایمر، کاهش کلسترول، کاهش خطر حملات قلبی، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، افزایش انرژی بدن، افزایش بینایی و بهبود دیابت کمک می‌کند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص سیب سبز و قرمز و زرد درختی پخته برای پوست صورت و ناشتا و لاغری در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

ترکیبات سیب

یک سیب متوسط برابر است با ۱.۵ فنجان میوه. برای رژیمی با ۲۰،۰۰۰ کالری، دو فنجان میوه در روز توصیه می‌شود. برخی از حقایق تغذیه‌ای یک سیب متوسط را می‌توانید در زیر بخوانید: – کالری: ۹۵ – کربوهیدرات: ۲۵ گرم – فیبر: ۴ گرم – ویتامین ث: ۱۴٪ مصرف روزانه توصیه شده – پتاسیم: ۶٪ مصرف روزانه توصیه شده – ویتامین ک: ۵٪ مصرف روزانه توصیه شده – منگنز، مس و ویتامین‌های آ، ای، ب۱، ب۲ و ب۶: کمتر از ۴٪ مصرف روزانه توصیه شده هم‌چنین سیب منبعی غنی از پلی‌فنول است. این ترکیبات مسئول بسیاری از خواص سیب برای سلامتی هستند

خواص سیب برای کاهش وزن

سیب‌ها سرشار از فیبر و آب هستند ـ دو ویژگی که که آن‌ها را سیرکننده می-کنند. در مطالعه‌ای، شرکت‌کنندگانی که پیش از هر وعده تکه‌های سیب‌خورده بودند، سیرتر از کسانی بودند که سس‌سیب یا آب‌سیب خوردند و یا هیچ فرآورده‌ای از سیب مصرف نکردند. در همین مطالعه، کسانی که وعده‌شان را با تکه‌های سیب شروع کردند، در مجموع ۲۰۰ کالری هم کمتر از سایرین غذا خوردند. در مطالعه‌ی دیگری، ۵۰ زن چاق به مدت ۱۰ هفته به رژیم خود سیب یا بیسکویت جو اضافه کردند. این موارد کالری و فیبر مشابهی داشتند. کسانی که سیب خوردند به طور متوسط ۲ پوند (۱ کیلوگرم) کم کردند و در مجموع کالری کمتری مصرف کردند. محققان فکر می‌کنند سیب سیرکننده‌تر است زیرا با وجود انرژی کم‌تر، هم چنان حاوی فیبر و حجم است. هم‌چنین برخی از ترکیبات طبیعی آن‌ها ممکن است به کاهش وزن کمک کنند.

خواص سیب پخته , خواص سیب قرمز , خواص سیب سبز , خواص سیب زرد

خواص پوست سیب

در حالی‌که برچسب‌های تغذیه‌ای از آن‌ها نام نمی‌برند. برای آن‌که بیش‌ترین استفاده را از سیب ببرید، ان را با پوست بخورید. پوست سیب حاوی نصف محتویات فیبر و بسیاری از پلی‌فنول‌ها است. خلاصه: سیب‌ها منبع خوبی از فیبر و ویتامین ث هستند. هم چنین حاوی پلی‌فنول هستند که می‌تواند فواید سلامتی بی‌شماری به همراه داشته باشد.

خواص سیب برای سرطان

مطالعات زیادی ارتباط بین مصرف سیب و خطر کمتر ابتلا به سرطان را نشان داده است. مطالعات آزمایشگاهی به طور خاصی شیوه‌های مبارزه‌ی ترکیبات این میوه را با سرطان بررسی کرده‌اند. مطالعه‌ای انجام شده بر روی زنان نشان داد مصرف سیب با کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان ارتباط دارد. سیب ممکن است خطر سرطان را به چند صورت کاهش دهد، از جمله به وسیله‌ی اثرات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی که دارد.

خواص سیب از دید امام رضا

امام رضا(ع) در حدیثی می فرمایند :سیب برای جلوگیری از سم و دیوانگی که به واسطه ی مرض به وجود می آید.و بلغمی که غلبه داشته باشد بر انسان.و در آخر حدیث می فرمایند: چیزی بهتر و نافع تر از سیب برای معالجه نیافتم .

خواص سیب برای آسم

محققان انگلیسی اخیراً به این نتایج دست پیدا کرده‌اند که مادرانی که در طی زمان بارداری سیب بیشتری می‌خورند، کمتر احتمال دارد فرزندانی داشته باشند که تا سن ۵ سالگی دچار آسم شوند. این میوه می‌تواند از ریه‌های افراد بزرگ‌سال نیز محافظت کند. همچنین می‌تواند احتمال مبتلا شدن به آسم، سرطان ریه و بسیاری از بیماری‌های دیگر را کاهش دهد. اگر شما از مشکلات ناشی از آسم رنج می‌برید با خوردن یک فنجان آب سیب می‌توانید به رفع این مشکلات و نگرانی‌ها کمک کنید. یکی از نشانه‌های آسم به سختی و با صدای بلند نفس کشیدن است اما با خوردن آب سیب تازه می‌توانید این نشانه‌ها را از بین ببرید.

  • آرام دلبند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی