و گهگاهی دو خط شعری...

۸۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

طرز تهیه پیراشکی گوشت

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۴۷ ق.ظ

طرز تهیه پیراشکی گوشت

 طرز تهیه پیراشکی گوشت , طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ , طرز تهیه پیراشکی گوشت در فر , طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر آماده

غذای پیراشکی (به روسی: пирожки (pirozhki))، یکی از غذاهای ملی روسیه است، که نامی عمومی هم برای غذاهای پخته یا سرخ‌شده‌ای است که با مواد متنوعی پر شده‌اند نیز گفته می‌شود.این مواد متنوع میتواند از انواع مواد پیتزا تا حتی پنیر صبحانه نیز باشد . این واژه در اصل اسلاوی است. خمیر پیراشکی میتواند انواع خمیر ها باشد مثل خمیر پیتزا یا حتی خمیر نان بربری .در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره تزیین و طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ در فر با پنیر پیتزا و سیب زمینی و خمیر آماده و یوفکا در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه پیراشکی گوشت

گوشت چرخ کرده : ۲۵۰ گرم

قارچ : نیم کیلو

زرشک : دو قاشق غذاخوری

پیاز داغ : سه قاشق غذاخوری

رُب : دو قاشق غذاخوری

خمیر آماده پیراشکی : دو بسته (۳۰ عدد)

نمک و فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم

آویشن و جعفری خشک : به مقدار لازم

طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر آماده

گوشت را با پیازداغ مخلوط کرده و تفت می ‌دهیم و سپس نمک و زردچوبه و فلفل و رب را به آن اضافه کرده و هم می‌ زنیم. نصف استکان آب روی گوشت چرخ کرده می‌ ریزیم و با حرارت کم می ‌گذاریم گوشت پخته و ملایم شود. قارچ را شسته و خرد کرده و در ظرف دیگری می‌ ریزیم.

به آن نمک و روغن و چند قطره آب ‌لیمو اضافه کرده با حرارت زیاد می ‌گذاریم تا بپزد. قارچ آب می ‌اندازد باید حتما با حرارت زیاد آن ‌را آماده کنید. سپس قارچ و زرشک و جعفری و آویشن را هم به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. بعد از این ‌که آب گوشت چرخ کرده کاملا کشیده شد، مایه ی پیراشکی آماده است(مثل مایه ماکارونی می ‌شود.)

خمیر پیراشکی را از نایلون خارج کرده و از مایه گوشتی یک قاشق غذاخوری پر وسط خمیر می ‌گذاریم و دو طرف خمیر را روی هم می ‌آوریم و کناره ‌های خمیر را با انگشت چین می ‌دهیم. بعد پیراشکی ‌ها را در روغن سرخ می‌ کنیم. این پیراشکی بسیار راحت و سریع آماده می ‌شود.

  • آرام دلبند

طرز تهیه حلیم

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۳۶ ق.ظ

طرز تهیه حلیم

طرز تهیه حلیم , طرز تهیه حلیم بادمجون , طرز تهیه حلیم شیر , طرز تهیه حلیم با مرغ 

حلیم از صبحانه های بسیار مقوی و سیر کننده ی سنتی هست که توی ایام ماه رمضون برای افطاری هم عالیه و طعم بی نظیرش، وقتی با شکر و کمی کره و دارچین مخلوط میشه فوق العاده اس. پخت حلیم فوت و فن خیلی خاصی نداره و ساده اس ولی نیاز به صبر و حوصله ی بسیار زیادی داره. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره کالری و طرز تهیه حلیم گندم و بادمجان و شیر نذری با مرغ و بدون گوشت با عدس و لوبیا سفید در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه حلیم با مرغ

گندم پوست کنده یا بلغور گندم ۳۰۰ گرم

گوشت گردن یا دنده گوسفندی یا سینه مرغ یا بوقلمون ۳۰۰ گرم

پیاز متوسط ۱ عدد

زردچوبه تازه ۱/۲ قاشق چایخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

روغن یا کره به میزان لازم

پودر دارچین و شکر به میزان لازم

آب ۱۰ لیوان

طرز تهیه حلیم خوشمزه

گوشت را با پیاز چهارقاچ، زردچوبه و ۴ پیمانه آب روی حرارت ملایم قرار دهید، صبر کنید تا گوشت کاملا پخته و نرم شود و در انتهای پخت گوشت، ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. مدت زمان لازم برای پختن گوشت گوسفند حدود ۳ الی ۴ ساعت است که این زمان در مورد گوشت بوقلمون و مرغ به ۲ الی ۳ ساعت کاهش می‌یابد.گندم را از شب قبل در کاسه‌ای ریخته و روی آن آب بریزید طوریکه آب کاملا روی آن را بپوشاند.گندم خیس خورده را با ۱۰ لیوان آب روی حرارت قرار دهید و پس از جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید. درب قابلمه را نیمه باز بگذارید و حدود ۳-۲ ساعت صبر کنید تا گندم کاملا پخته و نرم شود. در این فاصله گاهی گندم را هم بزنید که ته نگیرد.

طرز تهیه حلیم با گوشت

گوشت را پس از پختن از آب گوشت خارج کرده و اجازه دهید خنک شود. آب گوشت را نیز از صافی عبور دهید تا پیاز آن جدا شود و کنار بگذارید.پس از خنک شدن گوشت، آن را با گوشت کوب بکوبید تا له شود. سپس گندم پخته را کم کم به گوشت اضافه کنید و به کوبیدن گوشت و گندم با هم ادامه دهید تا کاملا یکدست و کشدار شوند.در حین کوبیدن گوشت و گندم، آب گوشت را کم کم اضافه کنید تا مواد بهتر مخلوط شوند و به غلظت مناسب برسند.حلیم را پس از آماده شدن در ظرف مناسب بکشید و روی آن را با کره ذوب شده، دارچین و در صورت تمایل کنجد تزیین کنید.

  • آرام دلبند

طرز تهیه چیکن استراگانوف

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۲۳ ق.ظ

طرز تهیه چیکن استراگانوف

طرز تهیه چیکن استراگانوف , طرز تهیه چیکن استراگانوف با سس سفید , طرز تهیه چیکن استروگانوف با خامه , طرز تهیه چیکن استراگانوف خوشمزه 

استروگانف سرآشپز روسیه که برای اولین بار این غذا رو پخت و بدلیل استفاده از گوشت سینه مرغ به “چیکن استراگانف” معروف شد.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره روش و طرز تهیه چیکن استراگانوف مجلسی تصویری با خامه و مرغ و سس سفید و پاستا دونفره در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه چیکن استراگانف

  • ۱ عدد سینه مرغ (نصف سینه ۱ مرغ)
  • ۱۵۰ گرم قارچ
  • ۱ عدد پیاز متوسط
  • ۱ قاشق غذا خوری آرد
  • نصف پیمانه شیر
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • ۴ قاشق غذا خوری روغن
  • یک دوم پیمانه خامه (خرید از دیجی‌کالا)
  • مقداری چیپس خلالی برای تزیین

طرز تهیه چیکن استراگانوف مجلسی , طرز تهیه چیکن استراگانوف با پاستا , طرز تهیه چیکن استراگانوف , طرز تهیه چیکن استراگانوف بدون خامه

چیکن استراگانف یک غذای روسی است که وارد ایران شده است. اصل این غذا با گوشت قرمز تهیه می‌شود که به آن بیف استراگانف می‌گویند. چیکن استراگانف یک غذای فانتزی و خوشمزه است که بر خلاف اسمش به سادگی می‌توانید آن را تهیه کنید و از طعم بی ‌نظیر آن لذت ببرید.

طرز تهیه چیکن استراگانف

در مرحله اول سینه مرغ را به صورت طولی نصف کنید. آن را نازک کنید سپس به صورت خلالی برش زده و کمی نمک و فلفل به مرغتان بزنید.مقداری روغن درون تابه بریزید و اجازه دهید داغ شود، سپس سینه‌های مرغ را درون آن تفت دهید. اجازه دهید یک طرف مرغ کاملا پخته شود و تغییر رنگ دهد سپس آن را هم بزنید.

بهتر است حرارت زیر تابه بالا باشد تا مرغها آب نیندازند. پیازتان را هم خلالی برش بزنید و آن را به مرغ اضافه کنید و ۳ الی ۴ دقیقه آن‌ها را با هم تفت دهید.لازم نیست پیاز را از ابتدا به مرغتان اضافه کنید. برای تهیه این غذا همین قدر که پیاز با مرغ حرارت ببیند و پیاز نرم شود کافی است. نیازی به تهیه پیاز داغ نیست.

قارچ‌ها را ورقه‌ای خرد کنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید. حرارت زیر تابه را بالا نگه دارید. بعد از چند دقیقه که قارچ‌ها آب انداختند آرد را به موادتان اضافه کنید. حرارت را کم کنید و مواد را با آرد هم بزنید سپس شیر و خامه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید خامه به صورت ریز قل بزند. بعد از رسیدن به این مرحله غذای شما آماده است.

  • آرام دلبند

گوجه فرنگی و کبد چرب

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲ ق.ظ

گوجه فرنگی و کبد چرب

گوجه فرنگی و کبد چرب , خواص گوجه فرنگی و کبد چرب , فواید گوجه فرنگی و کبد چرب , مضرات گوجه فرنگی و کبد چرب 

کبد چرب یا fatty liver در پزشکی حالتی برگشت‌پذیر از تجمع واکوئول‌های چربی در سلول‌های کبدی است که با التهاب کبد مشخص می‌شود. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره همه چیز درباره مضرات و خواص گوجه فرنگی و کبد چرب برای کودکان و بزرگسالان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

خواص گوجه فرنگی و کبد چرب

لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی تنوع میکروبیوتیک مفید را افزایش داده و مانع از رشد باکتری‌های مرتبط با التهاب می‌شود. علاوه بر گوجه‌فرنگی ، هندوانه، توت ‌فرنگی ، گریپ فروت و فلفل قرمز نیز دارای لیکوپن هستند. محققان استفاده از این مواد غذایی را برای پیشگیری از کبد چرب و سرطان کبد ضروری می‌دانند.وجود چربی در کبد، طبیعی است ولی زمانی که این میزان افزایش یابد و به بیش از ۵ تا ۱۰ درصد از وزن کبد برسد، عارضه‌ کبد چرب به وجود می‌آید.دو نوع کبد چرب الکلی و غیر الکلی وجود دارد که نوع اول به دلیل مصرف الکل به وجود می‌آید. تجمع بیش از اندازه آهن در بدن و چاقی، احتمال ابتلا به کبدچرب الکلی را افزایش می‌دهد.

رژیم غذایی برای سلامت کبد

بر خلاف گوجه فرنگی ها، لیکوپن حاصل از هندوانه تازه به خوبی جذب می شود. از این رو هندوانه و گوجه فرنگی به عنوان دو منبع غنی از لیکوپن شناخته می شوند. لیکوپن باعث می شود هندوانه نیز از غذاهایی در نظر گرفته شود که برای سلامت کبد مفید هستند.چغندرها سرشار هستند از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها که به دلایل بسیاری می توانند برای کبد و سلامت کلی بدن مفید باشند. یکی از راه هایی که چغندر می تواند سلامت کبد را تحت تاثیر قرار دهد نازک کردن صفرا است که در کبد ساخته می شود.بیماری های کبدی معمولا ممکن است همراه باشد با کمبود دریافت ویتامین های B. از این رو غذاهای حاوی ویتامین های B می توانند برای افرادی که عملکرد کبدی پایینی دارند و ویتامین B بیشتری نیاز دارند مفید باشد.

گوجه فرنگی و سرطان

با توجه به شیوع سرطان مرگبار کبد در سراسر دنیا، تحقیقات گسترده‌ای در مورد روش‌های پیشگیری در حال انجام است. مطالعات محققان نشان می‌دهد رنگدانه طبیعی لیکوپن که به وفور در گوجه‌فرنگی و میوه‌ها و سبزیجات قرمز رنگ دیده می‌شود، خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی به ویژه روی کبد دارد و احتمال بروز سرطان و کبد چرب را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. این مطالعه حیوانی نشان می‌دهد گوجه‌فرنگی و فرآورده‌های آن خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی فوق‌العاده‌ای دارند و مصرف دو تا سه عدد گوجه‌فرنگی در روز توصیه شده است. سس، رب، پودر و تمام مشتقات گوجه‌فرنگی نیز حاوی لیکوپن هستند.

علل کبد چرب

هنوز دلیل قطعی ابتلا به کبد چرب غیر الکلی مشخص نیست؛ ولی محققان احتمال می‌دهند سن، اضافه وزن، دیابت و کلسترول بالا، مهم‌ترین عوامل خطر این عارضه باشند. استفاده از داروهای مختلف، هپاتیت، بیماری‌های خود ایمنی یا بیماری‌های کبد ارثی، کاهش سریع وزن و سوء تغذیه علل دیگر عارضه کبد چرب غیر الکلی هستند، البته برخی مطالعات نشان می‌دهد تجمع باکتری‌ها در روده کوچک نیز می‌تواند احتمال ابتلا به کبد چرب غیر الکلی را افزایش دهد.

  • آرام دلبند

پیاز و عسل

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱ ق.ظ

پیاز و عسل

 پیاز و عسل , پیاز و عسل برای سرفه , پیاز و عسل برای مو , پیاز و عسل درمان سرفه

خواص پیاز هم مانند خواص سیر بر فعالیت ۲ نوع آنزیم که سبب ایجاد التهاب و تحریک‌پذیری پوست می‌شود، تاثیر گذاشته و با کاهش یا متوقف کردن فعالیت این دو آنزیم می‌تواند پوستی زیبا و بدون چین و چروک به ما هدیه دهد. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره خواص و فواید شربت و ماسک مخلوط آب پیاز و عسل برای مو و سرفه و صورت چیست در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

خواص عسل برای سرفه

عسل از طرف سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه و سرماخوردگی به رسمیت شناخته شده است. این ماده غذایی قدرت نرم‌کنندگی سینه را دارد و تحریکات آن را تسکین می‌بخشد. عسل می‌تواند علائم سرماخوردگی و سرفه را کاهش دهد، علاوه بر این عسل خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و باعث افزایش تولید ترکیباتی به‌نام سیتوکین می‌شود که خواص ضدمیکروبی دارد.

عسل و پیاز برای مو

پیاز گیاهی است که در درمان سفیدی مو ، عفونت پوست سر و یا شوره آن بسیار موثر است. طبق آزمایشات به عمل آمده، افرادی که روزانه ۲ بار آب پیاز را به موهای خود زده‌اند از شانس بالایی برای رشد مجدد مو برخوردار بوده‌اند.در این روش درمانی تنها به ۲ عدد پیاز و مقداری عسل نیاز است. ابتدا پیازها را پوست کنده و آنها را به تکه‌ای متوسط خرد کنید.آب آنها را گرفته و ۱-۲ قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید.در صورت تمایل می‌توانید یک یا دو قطره روغن به آن اضافه کنید.مخلوط به دست آمده را بر روی تکه‌های طاس سر خود ماساژ دهید.موهای خود را با یک کلاه پوشانده و بگذارید به مدت یک شب بر روی سرتان بماند پس از آن به مدت ۴۵ دقیقه موی خود را شستشو دهید.

شربت عسل و پیاز برای سرفه

این ترکیب، نوعی شربت خوش طعم و موثر می‌باشد. شاید باورتان نشود، اما با استفاده پیاز می‌توان داروهای طبیعی زیادی تولید نمود.تهیه این داروی طبیعی بسیار ساده است.یک پیاز را بصورت خلالی خرد کرده و درون یک کاسه بریزید.بر روی آن عسل بریزید و بگذارید این مواد به مدت چند ساعت با یکدیگر ترکیب شوند.پس از آن، ترکیب شما آماده است.

نحوه مصرف شربت عسل و پیاز

به مدت دو روز، یا هر مدت زمانی که دفعات سرفه شما کاهش می‌یابد، هر دو ساعت ۱ قاشق چایخوری از این ترکیب را میل کنید. پس از آن، دفعات مصرف را کم کنید تا زمانیکه به میزان ۳ بار در روز برسید. حتی در صورتی که سرفه‌های شما متوقف شدند، این شربت را به مدت یک هفته تا ۱۰ روز مصرف نمایید. کودکان نیز می‌توانند این ترکیب را مصرف نمایند، زیرا مصرف پیاز هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، مگر در مواقعی که اثر ملین خفیف بر روی روده داشته باشد.در صورتی که مبتلا به یک اختلال خونریزی هستید، به خاطر داشته باشید که پیاز ممکن است سرعت انعقاد خون را کاهش داده و زمانی که به عنوان دارو مصرف می‌شود، ریسک خونریزی را افزایش دهد.

  • آرام دلبند

خواص بادمجان

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶ ق.ظ

خواص بادمجان

خواص بادمجان , خواص بادمجان کبابی , خواص بادمجان در بارداری , خواص بادمجان برای دیابت 

بادمجان یا بادنجان که به نام کهپرک هم شناخته می شود یکی از میوه های پرمصرف از تیره بادنجانیان است که در گروه سبزیجات قرار می گیرد.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص بادمجان سیاه و سفید کبابی و سرخ شده و خام خوردن در بارداری و طب سنتی برای دیابت در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

بادمجان و دستگاه گوارش

بادمجان، مانند بسیاری از سبزیجات دیگر، مقدار مناسبی فیبر غذایی دارد که یک عنصر ضروری در هر برنامه‌ی غذایی متعادلی است. فیبر برای سلامت دستگاه گوارش و همچنین برای حرکات منظم روده ضروری است. فیبر حرکات روده را افزایش می‌دهد تا مواد زائد راحت‌تر از طریق دستگاه گوارش عبور کنند، و در عین حال که حرکت لوله‌ی گوارش را تحریک می‌کند، انقباض عضلات شل مواد غذایی را از طریق بدن عبور می‌دهند. در نهایت، فیبر، ترشح شیره‌ی معده را که سبب تسهیل شدن جذب مواد مغذی و پردازش مواد غذایی می‌شود، ‌تحریک می‌کند.

خواص بادمجان برای پوست

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.پاک سازی پوست صورت بادمجان غنی از مواد معدنی، ویتامین ها و فیبر غذایی است که با پاک سازی و سم زدایی خون و روده ها به پاک سازی پوست صورت هم کمک می کند.مرطوب کننده طبیعی پوست بادمجان حاوی مقادیر قابل توجهی آب است که با آبرسانی به پوست بدن و صورت به عنوان مرطوب کننده ی طبیعی پوست عمل کرده و خشکی پوست را درمان کند. پوست بادمجان دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان های آنتوسیانین است که به کاهش چین و چروک پوست کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

خواص بادمجان برای لاغری

از آن‌جا که بادمجان تقریبا هیچ چربی یا کلسترولی ندارد، غذای بسیار سالمی برای افرادی است که می‌کوشند وزن‌شان را از دست بدهند یا با مشکل چاقی مبارزه کنند. فیبر موجود در این گیاه خوراکی نیز بسیار سیرکننده است، و آزاد شدن گرلین را مهار می‌کند، هورمونی که به ذهن ما می‌گوید که ما دوباره گرسنه هستیم. زمانی که معده‌مان از فیبر پر می‌شود و اشتها کاهش می‌یابد، احتمال پرخوری به شدت کم می‌شود، در نتیجه تلاش برای لاغری نیز موفقیت‌آمیزتر می‌شود.

سلامت استخوان ها با بادمجان

یکی از خواص بادمجان برای سلامتی فواید آن برای سلامت استخوان است. بادمجان برای کسانی که در معرض خطر بروز تحلیل استخوان و پوکی استخوان هستند، بسیار مفید است. ترکیبات فنلی همان چیزی هستند که به بادمجان و میوه‌های مختلف رنگ منحصر به فردشان را می‌دهد. ترکیبات فنلی همچنین با کاهش علائم پوکی استخوان، محکم شدن استخوان‌ها و افزایش تراکم مواد معدنی استخوان ارتباط دارند. بادمجان همچنین مقادیر قابل‌توجهی آهن و کلسیم دارد که به سلامت استخوان و سلامت کلی بدن کمک می‌کند. در نهایت میزان پتاسیم موجود در بادمجان‌ها به جذب کلسیم کمک می‌کند و سبب می‌شود که بادمجان یک ماده‌ی خوراکی کامل و بسیار مفید برای جلوگیری از پوکی استخوان و سلامت استخوان‌ها باشد.

خواص بادمجان و یبوست

فیبر غذایی موجود در بادمجان با بهبود حرکات روده به جذب بهتر مواد غذایی کمک می کند و برای پیشگیری و درمان یبوست و همورئید یا بواسیر مفید می باشد.

خواص بادمجان برای کبد چرب

تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در بادمجان باعث سم زدایی و پاکسازی کبد شده و به درمان بیماری های کبد از جمله بیماری کبد چرب کمک می کند.

خواص بادمجان برای مو

توجه : پیش از مصرف از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.از آنجایی که بادمجان دارای محتوای آب و آنزیم های بالاست با آبرسانی به مو ها و افزایش گردن خون در پوست سر به تقویت و افزایش رشد مو کمک می کند. ماسک مو خانگی برای رشد مو یک بادمجان را با پوست بپزید و له کنید و آن را بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید ۱۵ بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

بادمجان و کم خونی

کمبود آهن می‌تواند برای سلامت کلی بسیار خطرناک باشد و به بیماری کم خونی منجر شود. کم‌خونی با سردرد و میگرن، خستگی، ضعف، افسردگی و عملکرد شناختی نامناسب مشخص می‌شود. بنابراین، با خوردن غذایی که آهن زیادی دارد می‌توانید با کم‌خونی مبارزه کنید، و بادمجان در آن بافت گوشتی خود مقدار قابل‌توجهی آهن دارد. بادمجان همچنین مقدار بسیار زیادی مس دارد، یکی دیگر از اجزای ضروری گلبول‌های قرمز، درست مانند آهن. بدون این دو ماده‌ی معدنی، تعداد گلبول‌های قرمز در بدن کاهش می‌یابد، زیرا آنها به طور مداوم استفاده می‌شوند. با گلبول‌های قرمز سالم‌تر که در رگ‌های شما جریان دارند، افزایش قابل‌توجهی در انرژی و قدرت بدن‌تان مشاهده خواهید کرد و احساس خستگی یا استرس‌تان از بین می‌رود.

  • آرام دلبند

شعر ای ایران

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵ ق.ظ

شعر ای ایران

 شعر ای ایران , شعر ای ایران مرز پر گهر , شعر ای ایران کامل , شعر ای ایران کلاس پنجم

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره متن و معنی شعر ای ایران مرز پر گهر کامل کلاس پنجم سالار عقیلی و محمد نوری در دسته سرگرمی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

ای ایران ای مرز پر گهر

ای خاکت سرچشمه هنر

دور از تو اندیشه بدان

پاینده مانی و جاودان

ای دشمن ارتو سنگ خاره ای من آهنم

جان من فدای خاک پاک میهنم

مهر تو چون شد پیشه ام

دور از تو نیست اندیشه ام

در راه تو، کی ارزشی دارد این جان ما

پاینده باد خاک ایران ما

سنگ کوهت دُر و گوهر است

خاک دشتت بهتر از زر است

مهرت از دل کی برون کنم

برگو بی مهر تو چون کنم

تا … گردش جهان و دور آسمان بپاست

نور ایزدی همیشه رهنمای ماست

مهر تو چون شد پیشه ام

دور از تو نیست، اندیشه ام

در راه تو ، کی ارزشی دارد این جان ما

پاینده باد خاک ایران ما

ایران ای خرم بهشت من

روشن از تو سرنوشت من

گر آتش بارد به پیکرم

جز مهرت بر دل نپرورم

  • آرام دلبند

اسم و فامیل با ح

دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹ ب.ظ

اسم و فامیل با ح

اسم و فامیل با حرف ح , اسم و فامیل با حرف خ , اسم و فامیل با حرف د , اسم و فامیل با حرف ع

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره همه چیز درباره راهنمای بازی اسم و فامیل با ح و خ و ن و ر و پ در دسته سرگرمی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

اسم = حمید – حامد – حسن،حشمت

فامیل = حسینی – حیاتی

شهر = حسن آباد – حاجی آباد – حمیدیه

کشور =حبشه(نام تاریخی کشور اتیوپی در نزد مسلمانان است)

میوه =حصرم،حنظل

غذا = حلیم بادمجان – حلوا

رنگ = حلوایی – حنایی

حیوان = حلزون – حواصیل

ماشین =حافی لوبو

اشیاء = حوله،حس گر،حوله خشک کن

گل = حسن یوسف – حنا

شغل = حوله فروش،حمال

اعضای بدن = حلق

پوشاک = حوله

مشاهیر = حافظ

ورزش : حلقه زدن ، حرکات کششی

فیلم: حضرت محمد ، حریم شخصی ، حوض نقاشی

کارتون:حنا دختری در مزرعه

  • آرام دلبند

طرز تهیه چلو مرغ

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۲:۰۶ ب.ظ

طرز تهیه چلو مرغ

 طرز تهیه چلو مرغ , طرز تهیه چلو مرغ رستورانی , طرز تهیه چلو مرغ زعفرانی , طرز تهیه چلو مرغ ساده

زرشک‌پلو یکی از انواع پلوها در آشپزی ایرانی است. این خوراک را معمولاً با گوشت مرغ ، گوشت بره یا سردست و قلوه‌گاهِ گوسفند درست می‌کنند. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره تزیین و طرز تهیه چلو مرغ مجلسی زعفرانی رستورانی نذری و ترش ایرانی برای ۱۰۰ نفر در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه چلو مرغ

سینه و ران جوجه : یک عدد
پیاز بزرگ : یک عدد
هویج : یک عدد بزرگ
ساقه کرفس :  چهار عدد
لیمو تازه : یک عدد
آلوی بخارا و آلوی ترش : به میزان لازم
نمک و فلفل و زرد چوبه: به میزان لازم
برنج : برای هر نفر یک پیمانه
زرشک : یک پیمانه
خلال بادام و خلال پسته : یک فنجان
رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده : یک فنجان
روغن برای سرخ کردن : به میزان زیاد

طرز تهیه چلو مرغ خانگی خوشمزه

ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و هویج و کرفس رو هم نگینی خرد کنید

قبل از آغاز پخت، تکه‌های مرغ را در روغن سرخ می کنیم تا طلایی شود. بعد در یک ظرف دیگر پیاز را تفت می دهیم تا نرم و عسلی شود در آخرهویج و کرفس و رب را اضافه میکنیم و کمی تفت می دهیم.

در این مرحله مرغ های سرخ شده را به همراه نمک وفلفل ، زغفران و یک لیوان آب داغ به سبزی جات اضافه می کنیم درب ظرف را گذاشته اجازه می دهیم نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه بپزد

بعد از پخت مرغ ها را از ظرف خارج کرده و آب مرغ را در میکسر ریخته تا همه سبزی جات به صورت پوره شوند و دوباره در ظرف میریزیم و میگذاریم بجوش بیاید و سس مرغ غلیظ شود و دوباره مرغ ها را داخل آن قرار می دهیم

طرز تهیه چلو مرغ نذری , طرز تهیه چلو مرغ سرخ شده , طرز تهیه چلو مرغ خانگی , طرز تهیه چلو مرغ مشهدی

در این مدت  برنجی که از پیش خیس کرده ایم را داخل آب جوش ریخته و آبکش می کنیم و می گذاریم دم بکشد.

زرشک تازه ( اگر زرشک تازه نبود حتمت آن را خیس کنید به مدت ۳۰ دقیقه در آب ولرم) را به همراه خلال پسته و بادام در روغن سرخ کرده و زغفران دم کرده را به آن اضافه می کنیم و به اندازه دلخواه با برنجی که دم کشیده مخلوط می کنیم.

  • آرام دلبند

اس ام اس صبح بخیر

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۴۸ ب.ظ

اس ام اس صبح بخیر

اس ام اس صبح بخیر , اس ام اس صبح بخیر عاشقانه , اس ام اس صبح بخیر دوستانه , اس ام اس صبح بخیر به همسر

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره پیامک و اس ام اس صبح بخیر گفتن عاشقانه و دوستانه به همسر و دوست عزیزم در دسته سرگرمی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

می خواهم

تمام شهر را باخبر کنم

که بدانند

صبح بخیرهایت

با من چه می کند

عجب آشوبی می شود دلم…!

“لیلا صابری منش”

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

روزها اول صبح

به درودے دل خود گرم کنیم

و چہ زیباست،کنار یاران

خنده بر صبح زدن

بنشین چای امروز،تو مهمان منی

سلام صبحتون زیبا و با طراوت

 صبح شد

آی نمی‌باید خفت

چشم بگشای که

خورشید شکفت

بازکن پنجره را با دمِ صبح

سلام صبح بخیر

زنـدگی زیـبـای من

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

امروز رابا نام خدا

آغازی ڪنیم

ڪہ زیباترین و مطمئن‌ترین

سر آغاز است

درود صبح بخیر دوستان

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

صبح بخیر گفتن ات

مثل خاک

نم خورده

شوق

نفس کشیدن

می دهد…

“علی سلطانی”

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

“”درود””

ان سلامی که به سین،

نقش”سلامت “دارد،

لام ان “لطف ولطافت”دارد،

الفش الفت بی پایانیست،

میم ان”عطرمحبت “دارد.

صبحتون زیبا

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

چه بگویم سحرت خیر؟ تو خودت صبح جهانی

من شیدا چه بگویم؟ که تو، هم این و هم آنی

به که گویم که دل از آتش هجر تو بسوخت؟

شده‌ای قاتل دل؛ حیف ندانی که ندانی  

همه شب سجده برآرم که بیایی تو به خوابم

و در آن خواب بمیرم که تو آیی و بمانی  

چه نویسم که قلم شرم کند از دل ریش ام

بنویسم ولی افسوس نخوانی که نخوانی! 

من و تو اسوه ی عالم شده ایم باب تفاهم

که من ام غرق تو و تو به تمنای کسانی

به گمانم شده ای کافر و ترسا شده ای

کآیتی از دل شیدای مسلمان تو نخوانی

بشنو “صبح بخیر” از من درویش و برو

که اگر هم تو بمانی غم ما را نتوانی

 “محمد صفوی”

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

دعا می کنم به اشاره خداوند

بوسیله فرشته‌های‌ مهربانش

به خواسته‌های‌ دل تان برسید

دستکم یکی از انها که

لبخندتان را پر رنگ‌تر کند

صبحتون شاد و زیبا

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

بادکنک به ما یاد میده

باید بزرگ بود اما سبک

تـا بـشه بـالا رفـت

رها باش ؛ بخند و

برقص و به آسمون برو

و بدون که نخ زندگیت

دست خداست

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

هر شب فکر می کنم چه کسی فردا صبح

با بوسه ای بر پیشانیت بهتو «صبح بخیر» خوااهد گفت

چه کسی دگمه های پیراهنت را خواهد بست

و چه کسی موهایت را که چون نور خورشید دلم

را گرم می کند شانه خواهد زد

و چه کسی آن دو چشم زیبا را خواهد بوسید

دلم خوشست به صدقه هایی که برای سلامتیتمی گذارم کنار

و گرنه دوریتوبزرگترین بلایی ست

که با هیچ صدقه ای دفع نمی شودعزیزترینم

 شعر از: راحیل

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

صبح بخیر بنفش تو،

از آن سوی گوشیِ تلفن

جنگلی را در من رویاند!

 “نزار قبانی”

  • آرام دلبند