و گهگاهی دو خط شعری...

طرز تهیه چیکن استراگانوف

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۲۳ ق.ظ

طرز تهیه چیکن استراگانوف

طرز تهیه چیکن استراگانوف , طرز تهیه چیکن استراگانوف با سس سفید , طرز تهیه چیکن استروگانوف با خامه , طرز تهیه چیکن استراگانوف خوشمزه 

استروگانف سرآشپز روسیه که برای اولین بار این غذا رو پخت و بدلیل استفاده از گوشت سینه مرغ به “چیکن استراگانف” معروف شد.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره روش و طرز تهیه چیکن استراگانوف مجلسی تصویری با خامه و مرغ و سس سفید و پاستا دونفره در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه چیکن استراگانف

  • ۱ عدد سینه مرغ (نصف سینه ۱ مرغ)
  • ۱۵۰ گرم قارچ
  • ۱ عدد پیاز متوسط
  • ۱ قاشق غذا خوری آرد
  • نصف پیمانه شیر
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • ۴ قاشق غذا خوری روغن
  • یک دوم پیمانه خامه (خرید از دیجی‌کالا)
  • مقداری چیپس خلالی برای تزیین

طرز تهیه چیکن استراگانوف مجلسی , طرز تهیه چیکن استراگانوف با پاستا , طرز تهیه چیکن استراگانوف , طرز تهیه چیکن استراگانوف بدون خامه

چیکن استراگانف یک غذای روسی است که وارد ایران شده است. اصل این غذا با گوشت قرمز تهیه می‌شود که به آن بیف استراگانف می‌گویند. چیکن استراگانف یک غذای فانتزی و خوشمزه است که بر خلاف اسمش به سادگی می‌توانید آن را تهیه کنید و از طعم بی ‌نظیر آن لذت ببرید.

طرز تهیه چیکن استراگانف

در مرحله اول سینه مرغ را به صورت طولی نصف کنید. آن را نازک کنید سپس به صورت خلالی برش زده و کمی نمک و فلفل به مرغتان بزنید.مقداری روغن درون تابه بریزید و اجازه دهید داغ شود، سپس سینه‌های مرغ را درون آن تفت دهید. اجازه دهید یک طرف مرغ کاملا پخته شود و تغییر رنگ دهد سپس آن را هم بزنید.

بهتر است حرارت زیر تابه بالا باشد تا مرغها آب نیندازند. پیازتان را هم خلالی برش بزنید و آن را به مرغ اضافه کنید و ۳ الی ۴ دقیقه آن‌ها را با هم تفت دهید.لازم نیست پیاز را از ابتدا به مرغتان اضافه کنید. برای تهیه این غذا همین قدر که پیاز با مرغ حرارت ببیند و پیاز نرم شود کافی است. نیازی به تهیه پیاز داغ نیست.

قارچ‌ها را ورقه‌ای خرد کنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید. حرارت زیر تابه را بالا نگه دارید. بعد از چند دقیقه که قارچ‌ها آب انداختند آرد را به موادتان اضافه کنید. حرارت را کم کنید و مواد را با آرد هم بزنید سپس شیر و خامه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید خامه به صورت ریز قل بزند. بعد از رسیدن به این مرحله غذای شما آماده است.

  • آرام دلبند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی