و گهگاهی دو خط شعری...

طرز تهیه حلیم

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۳۶ ق.ظ

طرز تهیه حلیم

طرز تهیه حلیم , طرز تهیه حلیم بادمجون , طرز تهیه حلیم شیر , طرز تهیه حلیم با مرغ 

حلیم از صبحانه های بسیار مقوی و سیر کننده ی سنتی هست که توی ایام ماه رمضون برای افطاری هم عالیه و طعم بی نظیرش، وقتی با شکر و کمی کره و دارچین مخلوط میشه فوق العاده اس. پخت حلیم فوت و فن خیلی خاصی نداره و ساده اس ولی نیاز به صبر و حوصله ی بسیار زیادی داره. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره کالری و طرز تهیه حلیم گندم و بادمجان و شیر نذری با مرغ و بدون گوشت با عدس و لوبیا سفید در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه حلیم با مرغ

گندم پوست کنده یا بلغور گندم ۳۰۰ گرم

گوشت گردن یا دنده گوسفندی یا سینه مرغ یا بوقلمون ۳۰۰ گرم

پیاز متوسط ۱ عدد

زردچوبه تازه ۱/۲ قاشق چایخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

روغن یا کره به میزان لازم

پودر دارچین و شکر به میزان لازم

آب ۱۰ لیوان

طرز تهیه حلیم خوشمزه

گوشت را با پیاز چهارقاچ، زردچوبه و ۴ پیمانه آب روی حرارت ملایم قرار دهید، صبر کنید تا گوشت کاملا پخته و نرم شود و در انتهای پخت گوشت، ۱ قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. مدت زمان لازم برای پختن گوشت گوسفند حدود ۳ الی ۴ ساعت است که این زمان در مورد گوشت بوقلمون و مرغ به ۲ الی ۳ ساعت کاهش می‌یابد.گندم را از شب قبل در کاسه‌ای ریخته و روی آن آب بریزید طوریکه آب کاملا روی آن را بپوشاند.گندم خیس خورده را با ۱۰ لیوان آب روی حرارت قرار دهید و پس از جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید. درب قابلمه را نیمه باز بگذارید و حدود ۳-۲ ساعت صبر کنید تا گندم کاملا پخته و نرم شود. در این فاصله گاهی گندم را هم بزنید که ته نگیرد.

طرز تهیه حلیم با گوشت

گوشت را پس از پختن از آب گوشت خارج کرده و اجازه دهید خنک شود. آب گوشت را نیز از صافی عبور دهید تا پیاز آن جدا شود و کنار بگذارید.پس از خنک شدن گوشت، آن را با گوشت کوب بکوبید تا له شود. سپس گندم پخته را کم کم به گوشت اضافه کنید و به کوبیدن گوشت و گندم با هم ادامه دهید تا کاملا یکدست و کشدار شوند.در حین کوبیدن گوشت و گندم، آب گوشت را کم کم اضافه کنید تا مواد بهتر مخلوط شوند و به غلظت مناسب برسند.حلیم را پس از آماده شدن در ظرف مناسب بکشید و روی آن را با کره ذوب شده، دارچین و در صورت تمایل کنجد تزیین کنید.

  • آرام دلبند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی