و گهگاهی دو خط شعری...

میگرن

دوشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷ ق.ظ

میگرن

 میگرن , میگرن کات , میگرن چشمی , میگرن عصبی 

میگرن تنها یک سردرد ساده ‏نیست، بسیاری از اوقات با علائم مختلف و آزاردهنده همراه است که عملکرد و فعالیت‌های روزانه فرد را مختل ‏می‌کند.این بیماری با یک‌ نوع‌ سردرد شدید و ناتوان ‌کننده‌ معمولا در یک‌ طرف‌ سر ، که‌ به‌ همراه‌ آن‌ علایم‌ دیگری‌ مثل‌ تهوع ‌، استفراغ‌ و مشکلات‌ بینایی‌ همراه است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره علائم و تشخیص و درمان خانگی سریع میگرن چشمی و عصبی و قاعدگی و خوشه ای در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

میگرن چیست

(Migraine) بیماری است که با سردردهای مداوم و سخت مشخص می‌شود و غالبا با اشکالات زود گذری در جریان خون مغزی و استفراغ همراه است. حمله‌ این‌ سردرد می‌تواند ۷۲ – ۲ ساعت‌ طول‌ بکشد. حملات‌ این بیماری در بعضی‌ از افراد ممکن‌ است‌ بطور هفتگی‌ رخ‌ دهند، در حالی‌ که‌ در بعضی‌ دیگر ممکن‌ است‌ حتی‌ یک‌ بار نیز در سال‌ رخ‌ ندهند. این بیماری هر دو جنس‌ را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهد، اما در زنان‌ شایع‌تر است‌. همچنین ممکن است ارثی باشد. بیماری در حوالی سنین بلوغ شروع شده و در میانسالی از نظر شدت و دفعات تکرارش کاهش می‌یابد. حملات بیشتر صبحها شروع شده و علایم اولیه آن تار شدن دید یا ظهور نقاط رنگی در خطوط جلوی چشم است. حملات سردرد چند ساعتی به طول می‌انجامد و پس از خوابیدن بهبود می‌یابد.

میگرن و مواد غذایی

سیب بخورید، یا اگر حالت تهوع دارید سیب را ببویید. خورن مخلوط سرکه سیب و آب هم برای کاهش درد میگرن مفید است.سنبل الطیب از آن دست گیاهان بسیار مفید برای تسکین میگرن و آرامش اعصاب است. .نوشیدن دم‌کرده بابونه به شهادت آزمایش‌های فراوان، در پیشگیری از میگرن بسیار موثر است.دانه‌های خام و نارس قهوه را بجوید. خوردن این دانه ها به درمان میگرن کمک می‌کند. اما حواستان باشد مدام و با معده خالی، قهوه نخورید که خودش تحریک‌کننده میگرن است.به‌ لیمو خوش عطر و بو یک گیاه عالی است . به لیمو هم برای تسکین دردهای میگرنی بسیار موثر است. زنجبیل هم از ابتلا به میگرن جلوگیری می‌کند، هم موقع سردردهای میگرنی نمی‌گذارد حالت تهوع پیدا کنید. 

پیشگیری از میگرن

حتی‌المقدور میزان‌ استرس‌ را در زندگی‌تان‌ کم‌ کنید. مصرف‌ بعضی‌ از داروها می‌تواند در بعضی‌ از افراد از بروز حملات‌ جلوگیری‌ کند. از عواملی‌ که‌ باعث‌ آغاز حملات‌ سردرد میگرنی‌ می‌شوند در صورت‌ امکان‌ پرهیز کنید.

علت میگرن

تنگ‌ شدن ‌، سپس‌ گشادشدن‌ و التهاب‌ رگ‌های‌ خونی‌ که‌ به‌ پوست‌ سر و مغز می‌روند. سردرد زمانی‌ آغاز می‌شود که‌ رگ‌ها دوباره‌ گشاد می‌شوند. تغییر الگوی خواب ، بیدار ماندن شبانه ، کار کردن زیاد و خستگی بیش از حد می‌تواند باعث بروز میگرن شود. گاهی اوقات خانمها بروز این سردردها را به دوران عادت ماهیانه نسبت می‌دهند و مصرف قرصهای ضد بارداری را عامل مهمی برای بوجود آمدن میگرن می‌دانند. صدای بلند ، نور زیاد ، کنسرت موسیقی و فشار به گردن و حتی درد دندان باعث بروز میگرن می‌شود.

میگرن چشمی خطرناک است , میگرن قاعدگی , میگرن خوشه ای , میگرن گوش

میگرن کلاسیک

میگرن کلاسیک عموما یک سردرد یکطرفه می‌باشد و به صورت ضربان‌دار اتفاق می‌افتد. قبل از شروع سردرد بیمار دچار تغییرات بینایی می‌شود که به صورت توهمات و جرقه‌های بینایی هستند که در اصطلاح به آن اورا می‌گویند. اکثر بیماران یک حمله را در طول هفته تجربه می‌کنند و اصولا بین ۲ تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد. بیمار دچار حالتهایی مانند تهوع ، استفراغ ، گریز از نور ، سستی و حتی گاهی در مراحل حاد دچار اخلال حس نیمه بدن و تکلم می‌شود. در بین حملات بیمار سردرد یا ناراحتی دیگری ندارد.

  • آرام دلبند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی