و گهگاهی دو خط شعری...

خواص آب کرفس

پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۳۱ ق.ظ

خواص آب کرفس

خواص آب کرفس , خواص آب کرفس و سیب , خواص آب کرفس و هویج , خواص آب کرفس برای لاغری 

برگ کرفس حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A (بتاکاروتن) است در حالی که ساقه ی آن منبع ویتامین های B۶ ,B۲ ،B۱، ویتامین C و همچنین پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سدیم و چند نوع از اسیدهای امینه ضروری است.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص آب کرفس و میوه سیب و هویج ناشتا برای لاغری و اختلال کبد چرب و پوست در طب سنتی در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

طبع کرفس

طبع کرفس گرم و خشک می باشد. کرفس بیشتر در زمستان و اوایل بهار رشد می کند و به صورت آب کرفس، کرفس خام در سالاد و به صورت کرفس پخته در سوپ، آش و خورش استفاده می شود. کرفس به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید و پلی فنول و ویتامین هایی مانند ویتامین K، ویتامین C، پتاسیم، کلسیم، سدیم، مس، منیزیم، آهن، روی، فولات و ویتامین B6 و فیبر شناخته می شود.کرفس عملکرد آنزیم های کبدی را بهبود می بخشد و برای پیشگیری و درمان کبد چرب نیز مفید می باشد.

دانه کرفس

دانه کرفس حاوی مقادیر بالایی فلاوونوئیدها ،کلسیم، برم، آهن، لیمونین، سدیم، روی، اسید آلفا لینولنیک و ترپنین می باشد. دانه کرفس که طعم تندی دارد نشاط آور بوده و برای درمان فشار خون بالا، ورم مفاصل و افسردگی اضطراب و بی خوابی مفید می باشد. تخم کرفس یا دانه کرفس در پیشگیری از سرطان و تومور، و آسیب های کلیه و کبد نیز موثر است، دانه کرفس عضلات رحمی را تقویت کرده و به افزایش خون قاعدگی منجر می شود.

خواص آب کرفس برای فشارخون

تحقیقات نشان می ‌دهد مصرف روزانه ی آب کرفس به مدت یک هفته ، تاثیر فوق‌ العاده‌ ای روی پایین آوردن فشار خون خواهد داشت. آب کرفس مُدر است؛ پتاسیم و سدیم موجود در آب کرفس تنظیم کننده‌ های قوی مایعات بدن هستند و به تولید ادرار کمک می‌ کنند و بدن را از وجود مایعات اضافی خلاص می‌ کنند.ماده شیمیایی Phthalides موجود در کرفس سبب آرامش بافت ها و ماهیچه های بدن و عروق می گردد و نرمی و انعطاف مخصوصی به آن ها می دهد.

خواص آب کرفس برای سرطان

طبق یافته‌ های محققان در دانشگاه نیوجرسی، کرفس دارای ترکیباتی است که از پخش سلول‌ های سرطانی پیشگیری می‌ کند و دارای ترکیبی به نام استیلنیک(acetylenic) است که رشد سلول ‌های تومور را متوقف می‌ کند.از طرفی به گزارش نچرال نیوز، لوتئولین(Luteolin) که به مقدار اندکی در نعناع و جعفری وجود دارد به میزان قابل ملاحظه ‌ای در کرفس وجود دارد که با دارا بودن آنتی‌ اکسیدان قوی می‌ تواند صدمات ناشی از تخریب سلولی را جبران کند.آب کرفس حاوی هشت گروه از مواد ضد سرطان است.

آب کرفس برای پوست

پیش از گذاشتن هرگونه ماسک از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.درمان آکنه و جوش صورت ویتامین ها و مواد معدنی موجود در کرفس آن را به عنوان یک روش طبیعی برای درمان آکنه و جوش صورت تبدیل کرده است. طرز تهیه ماسک کرفس برای جوش صورت هر شب یک لیوان آب کرفس بنوشید یا می توانید چند ساقه کرفس را در آب بجوشانید و بگذارید تا سرد شود و هر شب قبل از خواب مقداری از آن را بنوشید. مرطوب کننده طبیعی پوست نوشیدن روزانه آب کرفس به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده طبیعی سلول های پوست را هیدراته کرده و در نتیجه پوست نرم و درخشان می شود.جوان سازی پوست صورت آب کرفس دارای مقادیر بالایی ویتامین های A، B، C، K، نیاسین و فولات می باشد که در تولید کلاژن و تغذیه پوست نقش دارد

  • آرام دلبند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی