و گهگاهی دو خط شعری...

شعر با م

چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۷ ب.ظ

شعر با م

شعر با م , شعر با معنی کوتاه , شعر با مضمون بهار , شعر با مضمون تولد 

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره شروع یک بیت اول شعر با م از مولانا و حافظ برای مشاعره در دسته سرگرمی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

من اگر نیکم اگر بد تو برو خود را باش 

که گناه دگری برتو نخواهند نوشت

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

ماه درخشنده چو پنهان شود

 شپره بازیگر میدان شود 

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

مژده ای دل که دگر باد صبا بازآمد

هدهد خوش خبر از طرف سبا بازآمد

لاله بوی می نوشین بشنید از دم صبح

داغ دل بود به امید دوا بازآمد

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

ما به آن گل از وفای خویشتن دل بسته ایم

ورنه این صحرا تهی از لالهٔ سیراب نیست

آنچه نایاب است در عالم وفا و مهر ماست

ورنه در گلزار هستی سرو و گل نایاب نیست

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

میساخت چو صبح لاله گون رنگ هوا

با توبهٔ من داشت نمک جنگ هوا

هر لکهٔ ابرم چو عزائم خوانی

در شیشه پری کرد ز نیرنگ هوا

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

من بی مایه که باشم که خریدار تو باشم

حیف باشد که تو یار من و من یار تو باشم

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

ما کسی را نشناسیم که غم نشناسد

هست بیگانه مرا آن که الم نشناسد

یا رب آن کس که کند تهمت شادی بر من

تا ابد کام دلش لذت غم نشناسد

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

ﻣﻦ ﺧﻨﺪﻩ ﺯﻧﻢ ﺑﺮ ﺩﻝ ، ﺩﻝ ﺧﻨﺪﻩ ﺯﻧﺪ ﺑﺮ ﻣﻦ

ﺍﯾﻨﺠﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯿﺨﻨﺪﺩ ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ

ﻣﻦ ﺧﻨﺪﻩ ﺯﻧﻢ ﺑﺮ ﻏﻢ ، ﻏﻢ ﺧﻨﺪﻩ ﮐﻨﺪ برمن

ﺍﯾﻨﺠﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯿﺨﻨﺪﺩ ﺑﯿﮕﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ

ﻣﻦ ﺧﻨﺪﻩ ﮐﻨﻢ ﺑﺮ ﻋﻘﻞ ﺍﻭ ﺧﻨﺪﻩ ﮐﻨﺪ ﺑﺮ ﻣﻦ

ﺍﯾﻨﺠﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯿﺨﻨﺪﺩ ﻭﯾﺮﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ

ﻣﻦ ﺧﻨﺪﻩ ﮐﻨﻢ ﺑﺮ ﺗﻮ ، ﺗﻮ ﺧﻨﺪﻩ ﮐﻨﯽ ﺑﺮ ﻣﻦ

ﺍﯾﻨﺠﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯿﺨﻨﺪﯾﻢ ﻫﺮ ﺩﻭ ﭼﻮ ﺩﻭ ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ

ﻣﻦ ﺧﻨﺪﻩ ﮐﻨﻢ ﺑﺮ ﺍﻭ ، ﺍﻭ ﺧﻨﺪﻩ ﮐﻨﺪ ﺑﺮ ﻣﻦ

ﺩﯾﮕﺮ ﺑﻪ ﭼﻪ ﻣﯿﺨﻨﺪﻡ ﺩﻝ ﺭﻓﺖ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ !

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

مگوی آن سخن کاندران سودنیست 

کزین آتشت بهره جز دود نیست

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

ما به بغداد جهان لاف اناالحق میزدیم 

پیش از آن کان گیر ودار و گیر ونکته منصور بود

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

ما مست صبوحیم زمیخانه توحید 

حاجت به می و خانه خمار نداریم

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

مرا غرض زنماز آن بود که پنهانی 

حدیث درد فراق تو باز بگذارم 

وگرنه این چه نمازی بود که من با تو 

نسشته روی به محراب و دل به بازارم

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

مذهب زنده دلان خواب پریشانی نیست

از همین خاک جهان دگری ساختن است

اقبال لاهوری

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

مستی به چشم شاهد دلبند ما خوش است 

زان رو سپرده اند به مستی و شرب مدام ما

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

مهر تو عکسی بر ما نیفکند 

آئینه رویا آه از دلت آه

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

می فروشی گفت کالایم می است 

رونق بازار من ساز و نی است 

من خمینی دوست میدارم که او 

هم خم است و هم می است و هم نی است

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

مستوفی دیوان قضا روز نخست 

مجموعه شادی و الم کرد درست 

شادی به تمام مردمان قسمت کرد 

غم ماند به منداد که این قسمت توست

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

مکن زغصه شکایت که در طریق طلب 

به راحتی نرسید انکه زحمتی نکشید

  • آرام دلبند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی